Vlastní posilovnu si doma může vybudovat každý

23. 11 2018 | Co má v dnešní zelektrizované době většina lidí společného? Nezáleží na tom, kde a kolik hodin pracujete nebo studujete, na sport a posílení zdravého lidského ducha si najde jen málokdo čas. Vše je přitom opravdu jednoduché a nemusíte chodit ani nikam daleko.

Kdekdo by řekl, že když přijde z práce domů, už je utahaný a na žádnou fyzickou aktivitu se již necítí. Vše je jenom o zvyku, protože více než o tu fyzickou se jedná o psychickou únavu, která může být podpořena třeba všedním stresem nebo i nedostatkem endorfinů. Jak ale tyto hormony štěstí získat?

Řešení je jednoduché a nemusíte kvůli němu ani opustit pohodlí domova. Řeč je pochopitelně o domácí posilovně nebo tělocvičně, v níž podpoříte tvrzení, že ve zdravém těle přebývá zdravý duch. Stačí jen jediný kousek v domě, v němž se jednou za čas oddáte činnosti, jíž si brzy sami oblíbíte.

Jako všude jinde, tak i u nás platí, že radost a ochota se zvyšuje, jakmile se dostaví výsledky. Aby se však výsledky dostavily, měli bychom si sestavit nějaký pravidelný plán toho, jakému cvičení se budeme vždy v daný den věnovat. V rámci toho si vybereme také pracovní náčiní.

Zde možná nastává klíčový zlom. Spousta lidí se domnívá, že musí utrácet za drahé přístroje, aby mohla doma cvičit, což rozhodně není pravda. Kolikrát člověk posílí lépe, pokud zvedá jenom váhu vlastního těla. Na to máme na celém internetu hned několik návodů.

Co tedy musíme dělat hlavně my? V první řadě je důležité vymezit si prostor, který bude pro naši věc ten nejvhodnější. Pokud to bude osamocený pokoj, tím lépe, nicméně špatné ani nebude, když propojíme naši novou tělocvičnu s jinou místností. Podstatné ovšem je, abychom zvolili to místo, jež se dá dobře provětrat.

S ohledem na to, jakým cvikům a jaké části těla chceme posílit, můžeme vybrat i nástroje, které nám to ulehčí. Základem všeho asi jsou speciální podložky, co se postupně dají doplnit o univerzální přístroje, na nichž se dá zaměřit hned na více cviků naráz.

Oblíbené jsou posilovací lavice či běžecký trenažer, avšak sami lékaři radí, že nad touto možností bychom se měli zamyslet pouze v případě, kdy to máme z domu daleko do přírody. Pohodlí domova je lepší využít k posilovacím a protahovacím cvikům, kdežto nad kouzlo přírody pro udržování dobré fyzické kondice stále nic nemá.


 

Autor: Josef Jarkovský

Diskuse

Speciály

Aktuality